Sfaturi practice pentru alimentatia noastra

Sfaturi practice pentru alimentatia noastra

Data: 17-02-2011

Cateva sfaturi utile pentru o alimentatie sanatoasa in diverse perioade ale anului.

Vara e cel mai simplu sa ne alimentam cu vitamine si minerale, cand gasim la piata si la magazine mare parte din fructele si legumele care sa ne asigure o alimentatie echilibrata si sanatoasa. Dar alimentatia sanatoasa si recomandata de nutritionisti trebuie sa ne-ao asiguram si in perioada cand aceste fructe si legume nu se mai gasesc pe piata. Ceea ce putem face e sa le achizitionam in perioada cand ele exista pe piata, si sa le conservam, fiecare cat mai bine, in borcane sau prin uscare.

In perioada rece, trebuie sa ne asiguram grasimile necesare spre a rezista mai bine frigului. Pentru aceasta, cel mai bine e sa mancam peste.
Cartofii sunt o sursa minunata de vitamina C si minerale esentiale. Acestia se gasesc in cea mai mare parte a anului, sunt relativ ieftini si usor de procurat, si foarte indicati pentru organismul nostru.
Trebuie sa ne asiguram consumul de zahar si de alimente dulci. Aceasta o putem face daca punem conserve toamna , conserve de fructe, compoturi, gemuri, dulceturi, sau pur si simplu sa uscam fructe in perioada cand aceastea exista pe piata spre cumparare. Unii ar putea spune ca e la fel de bine sa consumam prajituri, ciocolata, bomboane, dar cele mai sanatoase sunt fructele uscate si conservele preparate in casa. Fructele uscate sunt bogate in antioxidanti si ofera aproape aceleasi beneficii pentru sanatate ca si cele proaspete.
Stafidele : ajuta la mentinerea oaselor sanatoase si a danturi sanatoase, si combate anemia sau constipatia.

Strugurii : constituie o sursa importanta de mangan, vitamina B6, B1, potasiu, vitamina C si flavonoizi.
Kiwi este o excelenta sursa de vitamina C, fibre, potasiu, magneziu, cupru si vitamina E.
Prunele: fortifica sistemul nervos, combat starile de oboseala si stimuleaza tranzitul intestinal.
Curmalele : sunt recomandate contra constipatiei, anemiei si intoxicatiei.
Caisele : sunt o sursa bogata de magneziu, potasiu, betacaroten, calciu, fier si vitaminele A, C si B. Combat anemia, infectia cu diferite virusuri, grabesc vindecarea ranilor, stimuleaza activitatea ficatului si a inimii si sunt un aliat in lupta impotriva cancerului. 100 gr caise uscate contin aproximativ 300 calorii.
Fructe uscate de smochin sunt foarte hranitoare si pot sa ne asigura cantitatea de zaharuri necesara. 100 grame de smochine uscate produc 250 calorii.

Soia boabe contine la fel de multe proteine ca si carnea, si este foarte recomandat pentru organismul nostur, pentr orice anotimp, deoarece reduce riscul cancerului la san, de colon sau prostata, scade nivelul colesterolului, previne boli de inima, mentinere densitatea masei osoase in procesul de imbatranire. Soia boabe a fost si este foarte folosita de chinezi, si este o sursa alternativa de proteine dietetice pentru carne si peste. Soia boabe imbunatateste aportul de proteine si ulei.Specialistii recomanda consumul a 25 de grame de proteina de soia pe zi, ca parte a unei diete sarace in grasimi saturate si colesterol.

Tags: